Jag f?r en hel del fr?gor om l?parskor och springa via e-post, n?gra av dem kan jag svara p?, andra som jag inte kan. Jag f?rs?ker vara ?ppen och ?rlig om mina begr?nsningar n?r det g?ller att svara p? fr?gor, och om en fr?ga str?cker sig ut?ver min kunskap eller erfarenhet kommer jag att s?ga det. S? var fallet n?r jag fick f?ljande fr?ga i ett e-postmeddelande f?r Nike Air Max Classic BW Dam en vecka sedan fr?n en l?sare med namnet Angela: ”Jag har en benl?ngdavvikelse (LLD) p? 1,3 cm (bekr?ftad av benl?ngdsstudie med r?ntgenstr?lar), och min barnl?kare vill att jag ska ha en h?llyft p? kortsidan hela tiden. Jag kan b?ra en 5 mm hiss utan mycket obehag men det b?rjar skada min vrist. ?r det meningsl?st att b?ra 5mm-hissen n?r jag k?r om jag landar mittfoten? Jag skulle vilja ha all information Nike Air Max 270 Homme du har om LLD och mittfotslandning eller om du k?nner till n?gon som springer i Newton eller andra minimala l?pskor som har en riktig LLD eller om de b?r hissen eller inte. Jag vill bara inte f?rst?ra min Achilles eller orsaka andra skador sedan jag anv?nder en hiss. ”S? vitt jag vet har jag ingen benl?ngd avvikelse (jag har aldrig testats), inte heller har jag pratat med alla som g?r f?rsta hand. Jag erbj?d mig att posta Nike Internationalist Donne Angelas fr?ga h?r p? bloggen i hopp om att n?gon d?r ute skulle kunna hj?lpa henne. Om du har n?gon erfarenhet av Angelas situation, uppmuntrar jag dig att l?mna en kommentar - hon skulle uppskatta det! Tyv?rr har jag tyv?rr inget k?nnedom om l?mplig behandling f?r en person som Angela med ett ben betydligt kortare ?n det andra. Men min helt amat?rsintuition ?r att h?lla med hennes perspektiv att en h?llyft Nike Air Max Classic BW Damen verkligen skulle g?ra mycket sv?rare att konsekvent landa mittfoten (eftersom hennes kortare ben med h?llyften n?dv?ndigtvis skulle vara mer vinklad mot marken ?n den andra foten. ) D?rf?r verkar det f?r mig att hon b?r prata med hennes barnl?kare om en alternativ hiss / dyna som helst helt skulle fylla hela hennes sula fr?n h?l till t? f?r att bevara en j?mf?rbar h?l-till-t?-droppe p? b?da f?tterna (medan adressera hennes Nike Air Max 90 Damen l?kares f?rst?elige oro f?r att Adidas Superstar Womens f?rs?ka f?rhindra alla negativa kompensationer) .Angela b?r f?rs?ka Somnios l?parskor. Skorna kan anpassas med hj?lp av ett 3-komponentsystem med variabel d?mpning, varuskilar och olika b?gh?jder. Med Somnio kan hon t?ta mellansulan i det kortare benet och l?gga till mer varus till det kortare benet f?r att kompensera f?r LLD. Detta ?r mer effektivt ?n att l?gga till en hiss p? grund av den j?mnare ?verg?ngen. Tidigare i ?r passade jag p? kvinnor som hade skoliose vilket skapade en LLD. H?llyften var obekv?m. Vi kunde l?gga till 6 mm (medicinsk gr?ns) till det kortare benet medan vi l?gger till en 65 durometer f?r att f?rstyva mellansula. Det var inte perfekt men hon kunde springa upp till 4-5 dagar i veckan. Kolla in dem n?r jag b?rjar tappa efter mina skyldigheter f?r produktgranskning, s? jag Adidas Hamburg Womens t?nkte att jag skulle kombinera n?gra Adidas Ultra Boost Damen i ett enda inl?gg eftersom de ?r relativt korta och enkla och inte n?dv?ndigtvis garanterar ett fullst?ndigt inl?gg liksom vissa g?r av mina mer djupg?ende produktrecensioner. I det h?r inl?gget kommer jag att granska tre produkter som skickades till mig av tillverkarna f?r att testa de senaste m?naderna. Stuffitts ?r en enkel produkt med ett enkelt syfte - de torkar ut v?ta skor och f?r dem att luktar trevligt. I grund och botten ?r Stuffits sm? "f?tter" i tyg som ?r fyllda med absorberande material och cedersp?n (cederen ?r utbytbar). Du sticker dem i dina skor efter en l?pning, vandring etc. och de absorberar fukt fr?n skon. De finns i olika storlekar f?r att rymma olika storlekar f?tter, och Stuffitts folk var v?nliga nog att skicka mig n?gra storlekar s? att jag kunde anv?nda dem b?de Adidas Superstar Femme i mina skor och min Vibram Fivefingers www.tobiasstiftung.de (VFF stink kan vara ett stort problem!). F?r en produkt som Stuffitts ?r nyckelfr?gan helt enkelt om de fungerar eller inte. Mitt svar ?r absolut - jag anv?nder dem ofta (vilket ?r k?nnetecknet f?r en bra produkt), och vanligtvis kan de torka ut skorna ?ver en natt (jag har h?rt att upplagda tidningar fungerar ocks? om du ?r i billiga alternativ, men har inte provat det sj?lv). De har en rem som kan koppla dem ihop, och ofta vad jag g?r ?r att skjuta dem i skorna och h?nga dem via remmen p? ett d?rrhandtag. N?r det g?ller luktkontroll luktar mina skor kraftigt av cedertr? efter en natt bebodd av en Stuffitt. Mitt ?verfyllda l?parskodon ?r p? ett centralt l?ge i mitt hus, och jag har inte talat om n?gra luktfr?gor av min fru, s? kanske kan jag ge lite kredit till Stuffitts f?r det. Sammantaget Nike Air Max Classic BW Womens en v?lgjord produkt som g?r vad den Nike Air Max 90 Femme annonseras att g?ra.