Wat betekenen deze resultaten? Niet veel, totdat we naar nog een vondst kijken. Van de zeven studies die de beweging van het sagittale vlak bij de enkel bestudeerden (dorsaalflexie en plantarflexie, of de voorkant van de voet omhoog en omlaag wijzend in zijaanzicht), waren allen het erover eens dat blote voeten op de grond met een beduidend meer gepasperste voet (voetvoet) slaan Nike Air Max 270 Femme meer naar beneden gericht) .1-3,5-7,10 Zelfs bij onderzoeken waarbij proefpersonen hielspitsen waren, troffen proefpersonen aanzienlijk meer plantarflexen op de grond. Bovendien, hoe langer de verblijfsperiode om blootsvoets te rennen, hoe meer de hardlopers bij contact met de plant werden geprofileerd. Met andere woorden, met meer tijd op blote voeten lopen lopers meer kans om te landen met een middenvoet- of www.charleedrew.co.uk voorvoetaanval. Dit is het duidelijkst wanneer onderwerpen "gewoonlijk blootsvoets hardlopers" zijn, wat betekent dat ze minimaal zes maanden op blote voeten of in minimale schoenen hebben gerend, maar de trend is duidelijk na slechts 4 minuten op een loopband bij hardlopers die nooit blote voeten trainen. Het vermijden van een hielaanval is duidelijk een aanpassingsmechanisme wanneer de voet minimale demping beschikbaar Adidas Superstar Femme heeft. We weten dat blootsvoets / minimaal lopen wordt geassocieerd met een aanzienlijk meer gepasperste voet bij contact. We zien ook gegevens die een verminderde pronatie suggereren wanneer hardlopers naar een voorvoetaanval verschuiven. We concludeerden dat een voorvoetaanval daarom de pronatie van de achterpoot kan verminderen. Waarom zou dit kunnen zijn? In een voorwaartse slag worden impactkrachten verzwakt door Nike Air Max 270 Mens een combinatie van rotatiebeweging op het enkelgewricht en energieopslag in de elastische achillespees. Sommige pronatie treedt op, voornamelijk vertraagd door de tibialis posterieure spier (de primaire invertor van de voet en de verdediger van de boog). Bij een aanslag op de achtervoet wordt het vermogen om energie door de rotatie van het enkelgewricht te dissiperen en potenti?le energie op te slaan in de achillespees Nike Air Max 95 Femme> drastisch verminderd. Beweging die zou optreden aan het enkelgewricht vindt elders plaats: het subtalaar gewricht (het gewricht in de achtervoet tussen de talus en de calcaneus dat iemand in staat stelt de voet om te keren en te laten draaien). In plaats van een sagittale vlakbeweging op de enkel, pronkt het subtalaire gewricht buitensporig in het frontale vlak en het pronkt zeer snel. Met andere woorden, het slaan Nike Air Max 270 Femme van de hiel kan overmatige pronatie veroorzaken omdat de impactkrachten niet via een mobiele enkel naar het gastroc-soleuscomplex (kalveren) kunnen worden overgedragen. Integendeel, het lichaam verdrijft impactkrachten bij een ander gewricht op een ander bewegingsvlak. We hebben veel andere facetten van blootsvoets lopen bekeken, zoals beweging van het kniegewricht, afschuifkrachten, plantaire druk en meer. Het idee dat Nike Air Max 90 Femme Rose een voorvoetaanval in een schoen met minimaal demping zonder pronatiecontrole inderdaad overmatige pronatie kon verminderen, was voor mij bijzonder interessant. Ik hoop dat de lezers van dit blog hetzelfde zullen denken. Ik heb voeten als pannenkoeken en heb dus de neiging om te "overproneren". Ik heb altijd gedacht dat de enige manier waarop ik kon rennen was met tankachtige schoenen en zware orthesen, en eerlijk Nike Air Vapormax Mujer dacht dat alleen mensen met perfecte voeten op blote voeten of minimaal bleven of konden gaan. Afgelopen herfst begon ik de stap naar het minimale einde te maken, naar waar ik in NB101s zit met zeer lichte inlegzolen, en beschouw mezelf als een redelijk goede mid-foot runner. Ik ben sneller, mijn scheenboutjes en ITB zijn verdwenen en ik heb eerlijk gezegd meer plezier in het hardlopen. Maar ik heb aarzeld om verder te Nike Air Max 95 Mujer gaan. Dus ik ben blij om te zien dat iemand hier een wetenschappelijke benadering van neemt en laat zien dat mijn problemen misschien niet iets waren waar ik mee geboren was en waarmee ik te maken had, maar iets waar ik de controle over kon krijgen. Het is belangrijk op te merken dat Nigg is in tegenspraak met nogal wat andere onderzoeken (ik heb er 11 voor me zitten) met het hier aangehaalde artikel, wanneer hij Nike Air Max 95 Femme schrijft dat pronatie niet wordt getoond als direct verband met overbelastingsverwondingen. Pronatie is natuurlijk een natuurlijke, noodzakelijke beweging. Te weinig pronatie wordt geassocieerd met een bepaald aantal pathologie?n en te veel wordt geassocieerd met een andere set. Wanneer we zeggen dat pronatie op zich niet geassocieerd is met blessures die misschien waar zijn. Pronatie voorbij een normaal bereik wordt geassocieerd met overbelastingsletsels.